Zdraví

Nejčastější chyby při intimní hygieně

Osobní hygiena je součástí každodenního života v moderní době. Jak na správnou osobní hygienu ženy si přiblížíme právě v tomto článku. Téměř každá z nás zažila nepříjemné pálení pochvy, bez toho aniž by tušila, co toto pálení či svědění způsobuje. Tyto nepříjemné stavy bývají často způsobeny níže uvedenými způsoby.

Nevhodné prádlo

Často nosíme nevhodné spodní prádlo, základem by měly být kalhotky z bambusového vlákna, nebo 100% bavlny. Kůže pak může pohodlně dýchat. Syntetické látky mohou pokožku dráždit. Taktéž bychom se měli vyhnout upnutému oblečení, může dojít ke kumulaci tepla a vlhka v intimních partiích a naše pokožka nemůže dýchat a stává se ideálním prostředím pro množení bakterií.

Vyhýbejme se ,,intimce”

Slipové vložky se staly v posledních letech hitem, ale přináší více škody než užitku. Nejsou prodyšné a díky tomu se intimní místa snadněji zahřívají a vysušují. Pokud ale bez intimky ,,nemůžete žít”, vybírejte takové, které jsou neparfémované a co nejvíce prodyšné. V ideálním případě používejte i probiotické intimní ktrémy, které pomáhají předcházet vaginální suchosti a udržují hydrataci intimních partií.

Nesprchujte se častěji, než je nutné

Jednou denně by měla sprcha stačit, příliš častá intimní hygieta sebou přináší zdravotní problémy. S častým mytím vybíjíme bakterie, které jsou jinak přirozenou součástí vnitřního prostředí. Ve výsledku jde o to, že je potřeba si umít pořádně vnější okolí intimního ústrojí, ale vnitřní už to tolik nepotřebuje. Pokud si přeci jen dopřejeme sprchu několikrát denně, intimní místa oplachujme jen vodou a po mýdle sáhněme maxiálně 1x denně.

Menstuace

Při mensturaci je potřeba zvýšit intimní hygienu, ale i zde platí, pokud se sprchujeme častěji během dne, tak není vhodné se pokaždé mýt mýdlem.

Jezme správně

Pro správné intimní prostředí je potřeba i správně jíst. Snažit se vyhýbat nadměrné konzumaci cukru a bílé mouky, tyto potraviny narušují přirozenou mikroflóru organismu. Snažme se jíst více ovoce, zeleniny, bílých jogurtů a celkově mléčných výrobků a v neposlední řadě vyměňme bílé pečivo za celozrnné.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *