Zdraví

Kočičí dráp anebo vilkakora? Seznamte se s bylinkou, která podpoří vaši imunitu

Potřebujete na jaře trochu nakopnout svoji obranyschopnost? Zbavit se jarní únavy a dopřát si všechna potěšení, která pobyt na čerstvém vzduchu nabízí. Chybí vám k tomu ale energie? Nechte si pomoci od bylinek. Některé si můžete vypěstovat na zahrádce, jiné vám pak nezbude než pořídit ve formě již hotového sušeného prášku, protože jejich domovinou je některá z exotických zemí. 

Méně známá, ale velice účinná vilkakora

Bylinkou používanou pro posílení imunity, která v našich končinách patří spíše k těm méně známým, je vilkakora. Jde o kůru z amazonské liány, jejíž účinky jsou velmi široké. Především se ale týkají lidské obranyschopnosti a imunitního systému. Pravidelným užívání vilkakory můžete přispět k podpoře vašeho imunitního systému, ale také podpořit detoxikaci svého organismu. A to jsou právě dvě věci, které na jaře nejvíce potřebujeme. 

Proč zrovna vilkakora? 

Vilkakora je známa také pod názvem Kočičí dráp (Uňa de gato). Obsahuje především alkaloidy a glykosidy. Sáhnout po ní můžete i v případě dlouhodobých zánětů a nutnosti posílit své tělo po prodělané chorobě. Vzhledem k tomu, že vilkakoru si v našich končinách nevypěstujete, musíte se spokojit s již hotovým práškem připraveným ze sušené kůry. Jemně namletý prášek můžete konzumovat přímo například ve formě nápoje, pokud jej rozmícháte ve vodě. Může se ale stát také součástí vaší kaše ke snídani anebo odpolední svačinky, pokud jej nasypete na jogurt. Vilkakoru můžete pro svoji lepší imunitu konzumovat také v předem připravených kapslích, které stačí pouze spolknout a zapít dostatečným množstvím vody.

Které bylinky posílí imunitu podobně jako vilkakora? 

Z těch známějších si můžete dopřát například Rakytník řešetlákový (Hippophae rhamnoides), který je znám především pro svůj vysoký obsah vitamínu C. Díky němu se řadí mezi velmi účinné antioxidanty, tedy látky zabraňující vzniku volných radikálů a tím i předčasnému stárnutí. Rakytník obsahuje kromě vitamínu C i železo, mangan, vitamíny D, E a K, karotenoidy, flavonoidy a další látky posilující lidský organismus. Rozhodně se tedy nebojte si jej dopřát ve velkém množství, ideálně v čerstvém stavu. 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *